Korte update vanuit Sydney

3 januari 2020 - Sydney, Australië

Allereerst wensen we iedereen een heel gelukkig nieuwjaar!

We krijgen op dit moment wat verontruste berichtjes in verband met de bosbranden met de vraag of we veilig zijn en of we wel verder kunnen reizen. Daarom even een korte update op de site.

De situatie is inderdaad ernstig aan de oostkust en dan met name onder Sydney, richting en rond de grens met Victoria. Wij zitten nog in Sydney, daar is het veilig, maar we moeten onze plannen wel omgooien. We halen maandag de camper op. We kunnen niet langs de oostkust naar beneden en dus kijken we naar een alternatieve route. De situatie verandert dagelijks maar op basis van de apps met info over de branden en de verkeersinformatie is het voorlopige plan om door het binnenland flink door te rijden richting Melbourne. Ten westen van Melbourne ziet het er goed uit dus we zijn van plan om in die omgeving onze laatste 3 weken in Australië door te brengen.

Dank voor jullie berichtjes. We zorgen dat we veilig blijven en komen binnenkort met een nieuw  reisverslag.

1. Ludo:
    3 januari 2020
    De beste wensen voor 2020. Goed om te horen dat jullie veilig zijn. Geniet van de laatste paar weken.
  2. Heico:
    3 januari 2020
    Heel verstandig! Safe travels.
  3. Yvette van Ginkel:
    👍😘
  4. Ben en Alice:
    3 januari 2020
    Fijn dat jullie even deze update doen. Houd het nieuws goed in de gaten. Mooie en veilige slot-etappe gewenst. Liefs van ons.
  5. Mirjam:
    3 januari 2020
    Goed om dit even van jullie te horen. Nog een fijne tijd!
  6. Jan en Rita:
    3 januari 2020
    Fijn Hans en Susan ..het is elke dag aan de orde dus heel geruststellend dat jullie veilig zijn..bedankt voor de korte update en doe voorzichtig.....hele fijne laatste etappe gewenst en we houden jullie nieuws in de gaten.❤
    Lieve groetjes van ons 🖐🖐
  7. Trijnie Schreiner:
    3 januari 2020
    Jullie komen over 3 weken weer terug? Wat gaat de tijd toch snel. Fijne weken nog en vermijd de bosbranden!
  8. Hennie Leeuwerke:
    3 januari 2020
    Ook voor jullie een goed en gezond 2020. Nog een paar mooie weken!
  9. H & H:
    3 januari 2020
    Mooie update en goed om te horen dat jullie de veilige route kiezen..... nog heel veel plezier tijdens de laatste etappe en tot gauw🙋‍♀️
  10. Marleen:
    3 januari 2020
    De beste wensen voor 2020. En dat jullie reis een prachtig vervolg krijgt in die laatste 5 weken in Australië en Thailand. Veel plezier en maak graag nog véél foto's, want die zijn telkens weer prachtig!
  11. Ron:
    3 januari 2020
    De beste wensen voor het nieuwe jaar en ... doe voorzichtig! de berichten in Nederland over Australië zijn verontrustend.
  12. Frits van Ginneken:
    4 januari 2020
    Top 2020! Voorzichtig! Mooie tijd nog!
  13. Gezinus:
    4 januari 2020
    Gelukkig maar pas goed op je zelf.
  14. Gezinus:
    4 januari 2020
    Pas goed op je zelf liefs Gezinus
  15. Alain:
    5 januari 2020
    Alsof wij dachten dat jullie in meerdere sloten of een mega-bosbrand zouden lopen... ttss... doorgewinterde reizigers jullie ;-). Goed dat jullie je reis dan gewoon wat aanpassen. De Ozzies barbeque'en graag... maar dit is overdreven. Geniet van de laatste weken van jullie geweldige trip!! Liefs en alle goeds voor 2020!! :-D
  16. Sip:
    5 januari 2020
    Lieve Hans en Susan, een fijne voortgang van jullie reis, en een gelukkig nieuwjaar gewenst!
  17. Carla en Peter:
    6 januari 2020
    Bedankt voor de update, goed om te lezen en alle goeds voor 2020! Tot gauw!
  18. Jos/é:
    7 januari 2020
    De branden zijn veel in het nieuws, wat een leed!
    Een veilige voortzetting van de reis en geniet er nog maar eem van. ( keep save )
  19. Marleen:
    13 januari 2020
    Weet niet langs welke mooie plekjes jullie oorspronkelijke route je gebracht zou hebben, maar heb net naar een filmpje over Hall's Gap gekeken en foto's van Brim. Kleine gehuchten maar prachtige natuur. En wellicht een echte Australische hoed gekocht in Brim? En daarvoor weer een paar wijngaarden bezocht? Ook al is de route dan noodgedwongen bijgesteld, hij is zeker niet minder mooi lijkt me!